KOBI LEVI

Kobi Levi è un giovane designer israeliano specializzato nel design di calzature, con una predilezione per quelle femminili.

Più che stilista di scarpe, però, è un vero e proprio artista: le sue sono sculture da indossare, che hanno vita propria. Come lui stesso dichiara, “la scarpa è la mia tela”.

Ogni scarpa è realizzata a mano nel suo studio, e trae ispirazione dal mondo esterno: che si tratti di un gatto o di un cigno, di una tazza di caffè o di un paio di gambe femminili.

Le più originali? Le decolleté ispirate al  Blond Ambition Tour di Madonna, con tanto di coda di capelli color platino. Dedicate a chi vuole farsi notare.

 

Kobi Levi, a young Israeli designer specializing in the design of footwear, with a preference for female ones.

More than designer shoes, however, is a real artist: his sculptures are wearing, who have their own life. As he says, “the shoe is my canvas.”

Each shoe is handmade in his studio, and draws inspiration from the outside world: be it a cat or a swan, a cup of coffee or a pair of female legs.

The more original? The neckline inspired by Madonna’s Blond Ambition Tour, complete with ponytail platinum. Designed for those wanting to be noticed.

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s